onsdag 1 augusti 2012

Hjortron

Började morgonen med ett styrkepass på gymmet. Jag på gymmet!!! Brukar bara vara i gruppträningssalen, men nu chockade jag mig själv och följde mor till träningsmaskinerna. Jag har fått i uppgift att göra "negativa" vadpressar och passade på att köra lite rygg, axlar och armar också. Känner mig väldigt vilsen i gymmet, då jag aldrig tränat där tidigare (tränade lite när Maria ägde gymmet, men det är många år sedan).
Efter passet tog vi beslutet att följa min familj till Slagnäs och plocka hjortron. Jag tittade först till mina jordgubbar med Kokkos i närheten. Hon var nära att "palla" de stackars jordgubbar som fanns. Jag och Per fick oss en gubbe var :)
Det var väldigt olika mognad på hjortronen än. Vi plockade ändå lite grand.

Hundarna var såklart med och Kokkos fick hjälp att plocka egna hjortron. Kirri tyckte de inte var så goda.

Inga kommentarer: