onsdag 20 mars 2013

Glömde berätta...


Detta inlägg hör ihop med "Tentipi Adventure"-inlägget... Glömde nästan berätta hur duktiga hundar jag har! Det var mörkt, så jag såg inte så bra. Visste på ett ungefär vart bilen stod parkerad, men den syntes inte från sjön och mycket ser likadant ut, speciellt i mörker. Jag frågade hundarna om de visste vart vi skulle vika av. Inom kort vek de av från skoterleden och rakt mot där bilen stod. I ospårad terräng. Jag blev riktigt imponerad av dem, då det inte är något vi tränat på heller.

3 kommentarer:

Fia sa...

Hundarna är fantastiska..läste på Laikasidan att en kille brukade släppa hundarna före skotern för de fann spåret under snön..

Bjelfen sa...

Ja, helt fantastiska :) En av mina förra hundar, dotter till Nadja, hon var fenomenal på att spåra. När vi gick hemåt efter en skogsvandring så gick hon exakt i samma spår... tills en hare eller annat intressant störde henne :)

Fia sa...

När man jagar med en hund tex. älg och de har farit lång väg så ser man numera på gpspejlen hur de kommer samma löpa tillbaka..ibland om vind ligger på så kan de gå några meter på sidan..fantastiska är de..