söndag 6 maj 2012

Sifo

Har blivit utvald att delta i P4:s svensktoppsjury. Kan vara lite roligt, men jag lyssnar sällan på radio och mer sällan på P4. Det är nog bara när jag kör bil som jag egentligen har radion på och då blir det P3. Nåja, jag vet vilken musik jag gillar och det är inte så svårt att rösta, så nu är det gjort. Jag behöver inte ens lyssna på programmet ens.
På jobbet kan jag bli riktigt irriterad på vad SCB (Statistiska centralbyrån) kräver in. Ja, där är det inte en ödmjuk fråga om deltagande, utan "enligt paragraf xx i någon lag". Det tar både tid och resurser att svara på SCB´s statistik och de verkar ha kontroll också. När jag en gång hade missat att det skulle fyllas i med 1 för 1000 så ringde de och frågade om siffrorna verkligen var rätt. Det är stor skillnad om jag skriver 950000 eller 950.

1 kommentar:

Kommentarer sa...

Finns bara två kanaler.'Först P4 och det oavsett innehåll. Sann Lapplänningn du vet.
Sen P1. Lite kultur kan aldrig skada:)