söndag 30 juni 2013

Tältning

Att jobba på Tentipi kan ha sina fördelar, då man har tillgång till tält i olika storlekar och modeller. Jag har ändå en egen tältkåta. Den är tillverkad på den tiden företaget hette Moskoselkåtan och är gjord i Moskosel också. Topp Tind Combi heter modellen och jag har använt den sommar som vinter. Ett hål är lagat, då den flög med i helikopter och nötte mot en räv-fälla. I övrigt är den hur fräsch som helst och inte till salu :)

Lördag åkte vi ut och tältade, jag, Per och hundarna. Även om jag är ute i princip varje dag så blir det ännu mer avkopplande när vi åker ut och tältar. Man mer ÄR än GÖR. Sitta och titta, lyssna och känna. Hundarna stortrivs då de får sova med oss. Trött blir de av alla intryck och av att nosa omkring i ny terräng. Det blev ett dopp på söndagen (idag) för mig. Jag lovar att det inte kändes varmt alls...

Foto: Per

1 kommentar:

Maria sa...

Modigt att bada när det är så kallt! Jag ska också försöka mig på en tältnatt nu medan vi fortfarande har hyfsat ljust på nätterna.
Kram på dig!