torsdag 13 december 2012

Oj, vilken dag!

Har varit fullt upp på jobbet, trots att jag inte hjälpte till att skruva isär det gamla läggbordet till förmån för det nya som ska monteras nästa vecka. Jag försöker göra allt på kortare tid så jag kunde flexa ut tidigare. Hade tagit med mig hundarna för en planerad skidtur med Sofie. 
Det var en riktigt fin tur. Vi började i Tjappsåive och berget i bakgrunden är Harriarliden. Det blev drygt en mil i nysnön, vilket kändes i kroppen efteråt. Jag har inte åkt skidor på något år och innan det väldigt sparsamt. Detta gav verkligen mersmak. Tack Sofie för initiativet!
Jag hann handla och fixa käk till min middagsdejt, Eva. Tur att vi känner varann så väl att det är okay att vara i skogskläder och inte så fräsch som jag annars alltid är (hi hi). Alltid lika trevligt med våra pratstunder. Jag måste säga att jag har hittills haft en riktigt lyckad Luciadag. Det enda jag harmade är att jag inte köpt lussebullar till jobbet, hade helt tappat bort att det var Lucia...men jag tror jag kan leva med den missen. Eller katten :)

2 kommentarer:

Fia sa...

Riktigt härlig tur, fina hundar har du...det är härligt med vänner som man inte måste förställa sig för..de tar en för vad man är..

Maria sa...

Alltid kul att läsa vad du har för dig Lena. Och jag instämmer med förra kommentaren. Men riktiga vänner behöver man inte göra sig "till". De vet ju vem man är ändå.

Kram på dig och trevlig helg!

//Maria