onsdag 21 november 2012

Utslagen

Inatt sov jag illa, vaknade vid 4 och kunde inte somna om. Så lite trött måste jag erkänna att jag varit idag. Fick middag hos mor och far, öring fångad i Nyborgstjärn som de fått av en fiskare som inte gillar fisk. Gott! Sen iväg med hundarna och planen var att springa sen. Men regnet gjorde att jag satte igång med ett Crossfit-pass i vardagsrummet istället. Hundarna tittade på medan jag körde på. Hade planerat 20 minuters pass, men efter 18 minuter låg jag utslagen på golvet och orkade inte röra på mig på flera minuter (då orkade jag sträcka mig efter kameran och dokumentera). Passet bestod av:
* 20 burpees (upphopp, hoppa bak med fötterna till armhävningsposition, armhävning, hoppa fram med benen igen och börja från början)
* 30 utfallshopp, vikt mellan händerna och vrid från sida till sida samtidigt som utfallshoppen
* 20 Kombo med upphopp, gå fram med händerna till armhävningsposition, cliffclimber (en på varje sida), en armhävning, gå tillbaka med händerna mot fötterna. Börja från början
* 20 benböj samtidigt med axelpressar med hantlar
* 20 rygglyft
* 20 situps
Jag körde för allt vad jag orkade, utan paus... men orkade ju inte hela vägen ut, så jag har ju något att jobba på :) Det blev två varv denna gång (allt från början till slut x2) Effektiv träning, men har du inte träningsvana så ska du ta det lugnt och fokusera på att göra rörelserna rätt. När man kört ett tag är det tempo som gäller...

Inga kommentarer: