fredag 9 november 2012

Flexfredag

Igår när jag såg väderleksrapporten så bestämde jag mig för att jobba hemifrån och flexa lite på förmiddagen. Det skulle bli mulet efter 12 och sen kanske även nederbörd. Hela veckan har vädret varit fint och jag har längtat så att få vara ute i ljuset.
Här nickar kokkos solen. Vi åkte ut vid 10-tiden och var ute fram till lunch-tid. Helt rätt beslut, för sen kom molnen in och solen började dala. Nu har man inte lång tid på sig för att träffa solen.
Så kanske Kokkos soldans hjälper de dagar man får sitta inne de få soltimmar vi har. Jag får kika på bilden :)
Lite lek och bus hör till när man är ute med hundarna. Kokkos gillar att fånga snöbollar, medan Kirri mest vill få klappar.
Och klappar får han också. Här sitter han i godan ro medan Per ger honom lite klappar på ryggen. Kokkos hinner inte sitta still så länge...
Kokkos spretar med tass-tårna när hon går på skaren. Försiktigt, försiktigt går hon framåt där skaren är svag.
En stämningsbild med Kirri och Per och utsikt mot Stenträsket. Nog var det en fin tur och mycket välbehövlig.

Inga kommentarer: