lördag 22 september 2012

Ovärdigt

Ingen bild idag...
Vi har gjort Stockholm idag, Ikea som huvudsyfte. Vädret är mulet vilket passar situationen så bra. Det finns så många som gillar storstan, shopping och stadspuls. För mig känns det så ovärdigt människan att utsätta sig för detta. Bilar i köer, svårt med parkeringar, människor i rader som väntar på sin "tur" (vad är tur i detta sammanhang?). Hur kunde jag bestämma mig för att åka hit??? Nu är jag här och vi får göra det bästa av situationen. Lite spa på hotellrummet kommer det att bli, skumbad och ansiktsmask. Vi hittade också en byrå som ska passa i hallen, vilket är bra... Men jag längtar hem till Arvidsjaur och hundarna... och ska inte åka till Stockholm på väldigt länge, om jag inte måste...

3 kommentarer:

Fia sa...

Förstår lite hur du tänker...när vi gick och skulle hämta ut startlappen så tänkte jag..stackars människor som måste vara i detta oljud hela dagarna..

Matti i Jokkmokk sa...

Ja...tänk vad bra vi har det här i norr...

C. Meow sa...

Jag tänkte samma sak när jag var i London i höstas. Speciellt i tunnelbanans hissar, det är som boskapsvagnar och alla hasar framåt i samma takt och gör allt för att inte möta någon annans blick. Fy .... Och jag vet hur fort jag vande mig när jag bodde i Stockholm.