söndag 16 september 2012

Kallkällan

Idag har vi haft en till toppendag. Vi åkte till Stora Kallkällan vid Slengmyren. Riktigt fint väder, underbart ställe och god mat (stekt pannkaka). (Denna bild har Per tagit, lite svårt att ta av sig själv även om jag är väl balanserad här)
Per fotograferar, precis som jag :)

Malin  med sin hund Ozzy följde med, men åkte en stund tidigare då hon var tvungen att jobba lite.
Jag vilar mitt huvud på Kirri, han protesterar inte. (Bild: Per)

Härligt ljus på gräsmyren...
Här fixar jag käket (bild: Per)
Det är så härliga färger vid kallkällan. Vattnet är turkost och man ser djupt ner i det klara vattnet. Här fick jag med Kokkos på ett hörn också :)
Lovely, lovely, lovely...
En kompis, vad skoj! Men kom upp då så vi kan busa!


Underbara höstfärger...
Tyckte det såg så vackert ut...
Jag klättrade upp på bakvalens tak och Kokkos ville med. Lite ängslig, men hon vill ju göra samma saker som matte. (Bild: Per)
På väg hem över myren...

1 kommentar:

Miss M sa...

Som vanligt, vilka underbart fina bilder. Det är svårt att fånga det magiska som vi upplever i verkligheten, men här har ni verkligen lyckats bra.