måndag 30 juli 2012

Impulsköp

Bild från Teknikmagasinet
Idag har jag varit i Piteå hela dagen. Per skulle jobba en sväng på sjukhuset där (trots semester). Så jag hälsade på Marina, som det är länge sen jag träffade nu. Det är alltid så roligt att sitta och surra med henne. Vi kom in på hur tråkigt jag tycker det är att simma och att en vattentät mp3-spelare skulle vara toppen. Har ett häl-problem som måste läka ut, så jag ska vila lite från löpningen just nu. När jag sen var på stan så hittade jag en vattentät mp3-spelare på Teknikmagasinet. Köpte den direkt! Nu ska jag prova på att simma, kanske det blir roligare med en bok eller musik i örat...

För övrigt så fick jag en tid hos en idrotts-sjukgymnast idag, samma dag som jag letade. Fick stötvågssbehandling, tejpning och en ny tid nästa vecka då han vill se hur jag springer. Jag ska även skaffa skoinlägg för att få bättre stöd för mitt höga fotvalv. Det känns positivt, jag kommer att bli bra. Dessutom har jag börjat behandlingen innan jag har en akut smärta, vilket ger ytterligare goda prognoser. Jag skulle lätt kunna springa på, har ju egentligen bara ont på morgonen... men nu ska jag försöka vara klok för en gång skull :)

Inga kommentarer: