fredag 13 juli 2012

Igår...

...hade jag en riktig skitkväll. Efter jag kom hem från jobbet, fått i mig lite middag, så orkade jag inte vara vaken. La mig i soffan och somnade bums. Vaknade när Per kom hem från sin jobbresa till Sundsvall, men det tog lååång tid innan jag kom upp till ytan och kunde ha ögonen öppna. Sen var jag bara grinig och sur... jag gillar inte när jag blir sån, men jag fixar inte att bryta det hela. Kändes som om det inte fanns något roligt i hela världen, allt grått och svart. Kallar man det att vakna på fel sida? Nåja, jag ser lite ljusare på livet idag, trots störtregn och tråkigt väder. Har lite svårt för sommaren... varmt och myggigt. Längtar till den härliga höstluften, till underbara vintern och vårvintern...Ja, sommaren är inte min favoritårstid. Tyck att jag är knasig, men någon måste ju vara det... :)

3 kommentarer:

Fia sa...

Jag tror att kroppen sover vad den behöver när man inte har en väckarklocka....jag försöker (inte helt lätt) men jag försöker se det positiva i det....din kropp/hjärna behövde nog det...

Anonym sa...

Direkt från båten på en lapplänsk sjö kan jag säga att du är knasig:)
Vatten som kluckar mot båten...herrege, vad kan vara mer rogivande.

Hm...rödingarna cirklar runt båten och jag surfar på nätet.
Ibland kan man fundera över vad eller vem som egentligen är knasigt.
För rödingen är nog det digitala nätet en välsingnelse.
Alltid kul att se era bilder.
Tack för att du visar/-Anders (som ska återgå till sjökortet på datorn innan han somnar i ljudet av vattnet)

Bjelfen sa...

Ja, kroppen behövde verkligen sova. Nu har jag sovit ännu mer och börjar känna mig som mänich igen :)
Ja, tur det finns sjöar...