söndag 29 mars 2015

Kort helg

Per har inte varit hemma så långa helger sista tiden, då det varit så mycket obligatoriskt och praktiskt i Umeå. Men vi tar tillvara tiden rätt bra ändå. Igår, lördag var det toppenväder så vi tog en härlig tur med hundarna. Först genom skogen och sen ut på Arvidsjuarsjön. Åkte till "snögrotta" där Malin, Daniel, Erika och Lars höll till. Och Keno förstås.
På kvällen hade åt vi middag på Rolles med några av mina kollegor med respektive. Riktigt trevligt, men vi stannade inte kvar på skivsläppet efteråt.
Idag var en mulen dag och vi softade ett tag innan lunch. Per spelar på pianot och sjunger lite. Jag läste ut "Procesen" av Grisham. Bra bok, men inte fantastisk. Efter Per åkt igen satt jag lite fröer för sommarens grönsaker och städade lite. Ringde och surrade lite med min bästa barndomskompis, Ann-Catrin, också. Nu har hundarna gått och lagt sig i sina kojor och jag ska också koja snart. Over and out.

Inga kommentarer: