fredag 21 november 2014

Lunchtur

Jag är så glad att vi har flextid på Tentipi så att möjligheten finns att vara ute den ljusa tiden på dagen. Fredagar jobbar jag ofta hemifrån om jag har tillräckligt med jobb som kan utföras hemma och just nu har jag rätt fullt med sånt... budget!
Idag lyste solen och isen ute på sjön var inte halkig. Perfekt att köra hundar på den orörda snön,
Baloo är en riktig tuffing och snart är jag rädd att han inte går att ha lös längre. Vi får öva mer på inkallning, men det finns ju sååå mycket intressant att lukta på.
Per har tagit denna bild
Försöker ha honom i släden för att han inte ska bli för trött, men han gillar det verkligen inte. Gråt och tandagnisslan, men jag vill att han lär sig att det är okay att vila ibland. Han vill nog vara som de stora hundarna :)

Inga kommentarer: