lördag 18 oktober 2014

Drag och svan

Idag tränade vi hundarna med 3-hjulingen. Jag var uppe tidigt trots sen kväll, så efter hundträningen så somnade jag i soffan en stund.
När jag sen tittade ut genom fönstret var en svan bara några meter utanför. Den gick mot bastun och försvann ner mot vattnet. Jag tog med mig kameran och smög efter.
Ställde mig rätt så långt bort från svanen och tog bl.a denna bild (betydligt bättre än den suddiga genom fönstret). Hade telet på, så jag kom rätt nära ändå :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Ser ut att vara någon annorlunda sort än vad vi har här. Vi har inga med svarta näbbar, jag har iaf inte sett några sådana. Fjällsvan kanske:)

Bjelfen sa...

Som jag förstår ska det vara sångsvan jag fotade. Vet att det finns knölsvan också i Sverige så kanske det är den ni har. Sen har jag faktiskt inte mer koll på svanar än så :)