lördag 9 augusti 2014

Föreningsdag

Idag har vi varit på vägföreningsmöte samt satt plogkäppar vid vägkanten. Riktigt trevligt att träffa sina grannar och nu är jag tydligen ordförande också, vad det nu innebär... har aldrig varit det tidigare, men det löser sig nog :) Ett möte per år bör jag kunna fixa, även om jag är en blyg typ. Jag har satt blommor idag som jag grävt upp hos mor. Förhoppningen är att det ska bli något nästa år. Korvleken med hundarna var uppskattat. Bilden på hundarna har Per tagit. Valde den bilden, då alla hundarna är med, även om Tinos inte syns så bra :-)

2 kommentarer:

Josefin sa...

Vi har också testat " korvträdsleken" nu några gånger och den är såå populär! Den har varit bra att ta till nu när det var så varmt så vi inte kunde röra oss knappt alls.
En annan lek vi hittade på är " kasta godis leken" . Det känns verkligen simpelt och man känner sig lat när man sitter på soffan och kastar godis. Så säger man en hunds namn och den får springa och ta godisen. Men hundarna tyker det är jätte roligt! Det brukar inte vara så lätt att få fart på våran "Ozzy" men han blev riktigt vild!

Bjelfen sa...

Tack för tipset, Josefin! Ska testa "kasta godisleken"... gissar att jag får hålla fast 3 hundar för att en ska få hämta. När det gäller godis får jag nog inte dem att sitta till jag säger deras namn. Men kanske med övning :)