fredag 8 augusti 2014

En vecka kvar

Jag har semester, en vecka kvar. Tyvärr känns det inte som jag längtar tillbaka än. Det skulle vara skönt att ha ytterligare några veckor ledigt. Tidigare år har jag bara haft 2 v sammanhängande, men ifjol hade jag 4 veckor på raken första gången. Det var toppen. I år samma sak, men jag känner mig inte lika utvilad som då. Men som sagt, jag har en vecka kvar. Mycket kan hända på en vecka. Igår var vi på bimöte i Mellanäs. Det är så bra att det finns fler biodlare i närheten som har mer erfarenhet än vad jag själv har. Spännande bisyssla :) Idag har Per klippt gräset medan jag har röjt på kanterna av vår väg. Det växer upp så mycket sly som blir i vägen när man sen ska skotta snö. Vi har även skalat lupinkapslar så vi får frön att sätta snart. Ska vara bra bi-blommor. Hundarna har mest fått vila i värmen då de ändå är uppspelta av löp-perioder. Jag tror alla är mer eller mindre tossiga just nu. Kirri har det jobbigt med tre tikar i olika grad av löp, trots att han är kastrerad. Vi tog en löprunda utan hundar (för varmt även kl 20:30) och kom hem lagom till solnedgången.

Inga kommentarer: