tisdag 1 april 2014

Hälsa på camparna

Ikväll hämtade jag ut min bil från verkstan, vilket blev dyrt... bara att "gilla" läget... Ingen idé att deppa över det. Jag hade bestämt att jag skulle åka ut till kollegorna vid Tentipi-campen vid Stenträsket och se hur de hade det.
Hundarna var såklart med och var intresserad av matlagningen som pågick när jag kom dit. Fick koppla dem till slut för att inte någon hund skulle "råka" hitta lite god mat. Då började Kokkos att pipa... Hon vill ju så gärna vara med där det händer...
Riktigt tur med vädret och mysigt vid campen. Jag stannade inte alls länge då jag ville komma hem innan det var mörkt. Det tar ju ett tag att ta sig hem över isen igen.
Återförsäljare från Tyskland, Konrad, Patrik, Madde och Veronica var campare i veckan. Hade inte haft något emot att vara med...
Hungrigast lagar maten, eller...?
Lånade ett par livsfarliga skidor av återförsäljare för att testa hur de var. Korta, breda, med stighudar och man använder vanliga skor i dem. De hade sitt egna liv och jag föll några gånger. Gick som inte att ploga med dem när det gick för snabbt nedför (och hundarna drar). Uppför gick jättebra... Men de gled lätt i sidled också. Nej, detta var inget för mig... Men nu har jag testat i alla fall...

Inga kommentarer: