söndag 1 september 2013

Helgen är slut

Helgen är slut och en ny era börjar. Per börjar sina studier och har åkt till Umeå. Han får börja på termin 2 direkt, då han redan har läst de ämnen som tillhör termin 1 på läkarlinjen. Bra, då är han i alla fall klar 6 månader tidigare :)
Vi har fixat med väggarna i huset i Fristad i helgen. De är tapetserade med en spåntapet som i princip är omöjlig att ta bort från väggen. Det finns dock något som kallas "cover-tapet", nästan som spackel på rulle. Så detta har vi jobbat med att sätta upp. Malin och min mor har också hjälp till, så ett och ett halvt rum är klart med cover-tapeten (som man sen kan tapetsera på). Jag tror inte vi orkar med alla väggar vi önskar "fixa", så det kan nog bli att nöja sig med spån-knottriga tapeter på resten av väggarna.
Det är mycket som händer och jag har inte varit så aktiv på bloggen, men jag tror ingen blir speciellt upprörd över det. Kanske är dags att sluta, eller börja något helt nytt. Men den funderingen tar jag en annan gång. Om du snubblar in här igen så kanske det har kommit ett nytt inlägg.

Inga kommentarer: