söndag 28 april 2013

Läsning

Semesterläsningen har varit från bra till lysande. Jag gillar deckare, så det är det jag har roat mig med :)
Först Arne Dahls "Hela havet stormar" om internationell brottslighet och karaktärer från hans tidigare serie om A-gruppen. Spännande och bra bok.
Sen blev det äntligen dags för Lars Keplers "Sandmannen", som jag fick i julklapp som ljudbok. Fasen så spännande bok. Jag låg på rygg med uppspärrade ögon när jag skulle kvällsläsa innan jag somnade. Den får högsta betyg av mig, men inget att läsa om man inte gillar denna typen av spänning.
Började med Hjort/Rosenfeldts "Fjällgraven" på semestern och läste den klart igår. Den var bra, men de tidigare böckerna var bättre. Det fanns vissa händelser i boken som jag inte tyckte hängde ihop och de olika trådarna man fick följa i boken var rätt så korthuggna.

Inga kommentarer: