lördag 24 september 2016

Ont, det gör ont

Alltså, inte brukar jag direkt prata om min menstruation. Fast det kanske jag skulle ta och göra nu, för att berätta hur djävligt det är. Varje månad en smärta utan dess like. Om jag inte kommer ihåg att äta starka smärtstillande några dagar före och under tiden. Denna månad hann jag få ont innan jag tog första tabletten, på torsdagen. Och torsdagen var ändå rätt okay. Fredag morgon skulle jag iväg med bilen på service, så jag skulle jobba i Arvidsjaur medan de servade bilen. Jag höll inte på att ta mig dit. Tog in hundarna på fredag-morgon, inget konstigt. När jag stod och skulle göra min frukost så kände jag hur det började svartna för ögonen och jag började må illa. Ont i magen och jag fick släppa allt och lägga mig på soffan. Baloo kom och la sitt huvud på mig, verkade bli orolig. Jag kallsvettades och det kändes inte som om jag skulle kunna ta mig upp ur soffan någonsin. Hur skulle jag få bilen till verkstan? En timme hade jag på mig...

Jag lyckades få hundarna till sina hundgårdar och sätta mig i bilen för att köra till verkstan. Kändes galet, men jag tog mig till verkstan där jag bara lämnade nyckeln och sa att jag inte mådde bra, så jag ville bara lämna nycklarna. Så gick jag med illamåendet den korta biten till mor och far. Jag kunde bara lägga mig på soffan och fortsätta må skit i ett par timmar. Hade fått i mig smärtstillande, så till slut släppte det någorlunda. Jag kunde göra det mest akuta för dagen för jobbet, men det blev inte mycket jag kunde jobba. Fick i mig någon macka också.

Sen blev det magkatarr av det hela. Smärtstillande är inte bäst för magen alla gånger och nu är det ont i magsäckstrakten också. Mår inget vidare med andra ord. Kan ju vara trevligt att höra att livet inte är perfekt för mig heller, om någon trodde det. Vi har alla våra otrevligheter som vi går och bär på. Detta är en av mina...

Inga kommentarer: