fredag 20 november 2015

In i väggen

Ni som läst i bloggen vet att jag förra veckan krossade ett glas i glasögonen och fick en blåtira (vänster öga). Idag var det dags för höger öga. Jag var i Luleå och skulle till köpcentret där kinarestaurangen "Waldorf" finns. Gick in från parkeringen på nedervåningen och kände inte igen mig när jag om in. "De har byggt om", tänkte jag, men såg rulltrappan till höger och gick med snabba, fokuserade steg ditåt. "Bang", så gick jag in i en gigantisk spegelvägg. Rulltrappan var ju åt vänster! Det gjorde riktigt ont och jag gick in i en butik för att spegla mig (ville inte stå kvar vid den gigantiska spegelväggen, då folk glodde på mig). Ett biträde kom och frågade om jag behövde hjälp... "Nej, jag bara speglar mig då jag gick in i väggen på nedervåningen och vill se om jag fick en bula". Hon tittade på mig och konstaterade att det syntes väl... Jag tyckte de inte skulle rengöra speglarna så noga på allmänna platser :) Tur att jag inte hade glasögonen på mig, utan linser! Efteråt åt jag en god lunch med min fina vän Marina som jobbar i Luleå. Hade bilen på handtvätt och vaxning på Starwash och fick låna bil av dem medan jag var på stan. God service! Sen iväg till Sunderbyn och hämta Per... Jag hann köpa lite underkläder på stan också och även konstatera att Lakapää inte hade träull längre. Shopping tillhör inte mina intressen...

Inga kommentarer: