lördag 27 september 2014

Trehjuling

Nu har vi fixat däcken på trehjulingen... Fick köpa två förpackningar med reparationskit för cykel för att få tag i 3 ventilgummin. Det går tydligen inte att köpa bara ventilgummin. Antagligen omodernt, då nutidens cyklar inte har såna detaljer.
Vi fick en trasig skotermatta från NTC (stort tack) som vi beskar och knöt fast för att få en mattbroms till trehjulingen. Den är verkligen livsfarlig att köra med även med bara två hundar utan denna. Det går så galet snabbt och ska man svänga i hög fart då tippar man. Nu får man mer kontroll över farten och kan bromsa utan att använda handbromsen. Den skulle nötas ut rätt snabbt. När jag cyklade med vanlig cykel med Kokkos och Kirri förr så nötte jag upp bromsarna på en månad...trots att jag cyklade på K4-spåret...
Det är skönt att ha något alternativ till att bara gå, då jag inte kan springa med 4 draghundar själv. På veckorna är jag oftast själv. Malin följer mig ibland och springer, vilket är superkul. Då brukar jag åka in till Arvidsjaur och vi springer K4-spåret. Blir lite variation i omgivning för både mig och hundarna.

Inga kommentarer: