torsdag 2 januari 2014

Spegling

Kirri är verkligen en drömhund. Så otroligt snäll mot allt och alla, duktig på det mesta man testar. Till och med agility, som kanske inte är en "husky-sport" direkt. Skulle verkligen vilja utöka flocken med någon som han, men alla har sina speciella personligheter. De speglar sina hussar och mattar mycket också. Uttrycket "sådan husse, sådan hund" säger mycket om hur det faktiskt är. Tyvärr måste jag då ta åt mig när jag har haft en hund som inte alls var trevlig (mot någon annan än mig). Där måste jag ha gjort mycket fel... Hon var så nervig... Jag var nog inte den ledaren hon behövde. Tur att man kan förändras och lära av historien. Och ta hjälp ifall man ser att det inte är som det ska...Oftast är det en själv man behöver förändra för att hunden ska få det bra.

Inga kommentarer: