söndag 7 juli 2013

Tälta

Lördag natt flydde vi Arvidsjaur för att slippa allt ljud från Nattivalen. Fredagens ljud kändes som en orkester i trädgården, så det var lite svårt att sova. Tyst, lugnt och fint var det i skogen... men natten blev ändå inte som jag tänkt mig.
Jag har ett Exped liggunderlag som jag tycker är väldigt skönt att ligga på. Om bara luften är kvar i madrassen hela natten!!! Det har blivit något fel med utluft-ventilen och det pyser sakta, sakta ut luft. Så jag fick fylla några gånger under natten. Ogillas!!! Nu måste jag ta reda på hur jag ska fixa till ventilen. Den del som har kommit lös verkar svår att få tillbaka, men jag ska försöka lösa det... Tycker ändå ett märke som Exped ska ha grejer som håller bättre... Hade detta varit under en längre tur, så hade jag ju blivit rätt så olycklig... Det följer dock med laglappar att reparera hål i själva madrassen...

Inga kommentarer: