onsdag 1 maj 2013

Vittjåkk

Idag kom Per hem från München (utbildning i jobbet) och vi tog en tur till Vittjåkk. Dit tror jag inte vi har varit sen liftarna startade. Nu har de stannat för säsongen. Det var ändå gott om snö kvar och det såg då ut som det skulle ha gått bra att åka slalom. Men vad vet jag, är inte riktigt en utförsåkare.
En riktigt vacker dag. Nyss tog vi en springtur i skymningen. Nu blir det inte mörkt under vakentiden och jag bara älskar det. Så mycket piggare jag blir med ljuset. Imorgon jobb, fredag bygga monter på jaktmässan och lördag är själva mässan på isladan i Arvidsjaur. Det ska bli skoj att jobba med lite annat än siffror :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Så mycket snö ni har kvar!
Hoppas ni också får lite barmark snart, fast å andra sidan kanske myggen vaknar då?

Ha det så kul på mässan imorgon.

Kram

Bjelfen sa...

Bilden är tagen på pistad slalombacke, så det är extra mycke snö... och myggen vaknar snart...tyvärr. Men om det blir riktigt torrt så försvinner de :)
Själva mässan är på lördag, men jag ska bygga imorgon så blir det lite mindre lördagjobb :)
Kram Maria!!