onsdag 24 oktober 2012

Trött

Drama-tiken
Kokkos löper och det är alltid lite jobbigt. Både för hundarna och mig. För Kokkos är det jobbigt för att hon inte får det hon vill. För Kirri är det jobbigt för han ibland "måste" ställa upp, trots att han egentligen inte vill (han är kastrerad). För mig är det jobbigt för att hon ylar när hon är ute (vilket gör att de får sova inne) och när hon är inne springer hon omkring och piper. Jag får med andra ord inte sova det jag behöver. Snart är det över och jag kan ju ändå tänka mig fler hundar. Jag är dock tveksam till att sätta valpar i Kokkos, då hon är väldigt "dampig", överaktiv eller vad man ska kalla det. Samtidigt har hon väldigt många fina egenskaper, så man kanske inte ska döma henne för hårt. Jag har dock tagit ett beslut tidigare, att aldrig mer ha valpkull... Om man inte får sålt alla valpar och inte kan ha kvar alla själv... Det är sjukt jobbigt. Sov gott alla, nu gör jag kväll, svimmar mig i säng...

2 kommentarer:

Fia sa...

Det viktiga är ju när man ska sätta valpar är ju att hunden är frisk och att de är mentalt stabila...om de får någon "diagnos" :) tror jag inte går att styra med avel..en del har ju mycket energi :)
Jag vet hur det är att ha löp tikar MEN jag har också 2 han hundar och de är de som är mest besvärlig...

Bjelfen sa...

Ja, hanhundarna blir helt okontaktbara...