söndag 9 december 2012

Piteå & hem

Bild från nätet
Hade en trevlig lördag i Piteå med Marina och Tomas. På Folkan var det dans, och då menar jag dans. Dit går folk för att dansa, inte supa och slåss. Riktigt trevligt trots att jag nästan inte kände någon där. Ofta brukar dansfolk bjuda upp "säkra kort" och inte en outsider som mig. Första dansen bjöd jag upp själv, fick tips från Marina vem som kunde vara bra på att dansa :) Sen fick jag dansa det jag ville. Gick ut ibland för att svalka mig eller vila. Efter att ha varit på Body Pump utbildningen, stigit upp klockan 6, så var jag rätt så sömnig. Trodde inte vi skulle vara hela kvällen, men inte förrän näst sista dansen åkte vi. Fick bugga tre danser, så skoj det är!!! Skulle vilja kunna bättre, har ju inte gått kurs direkt. Jag blir glad av att titta på de som dansar bugg också, det är verkligen så kul. När jag själv buggar kan jag inte hålla mig från att le :) Fast än jag inte är så bra på det hela. Killen jag buggade med först gav mig en hel del tips och råd, vilket var värdefullt... Jag slapp "gnuss"-foxtrot, tack och lov. De jag dansade med körde med vanlig, hederlig foxtrot. Förutom en... han dansade inte alls. Han ledde mig baklänges runt dansgolvet i otakt. Jag ville bara att de skulle sluta spela någon gång.
Körde hem i snörök och hann ut med hundarna och Malins hund innan det var helt svart ute. Malin är med Per och deras far i Stockholm och renoverar Pers lägenhet. Få se om den ska säljas nu, eller om han ska hyra ut den igen. De är i alla fall helt fantastiskt duktiga.

Inga kommentarer: