söndag 25 januari 2015

Många mil i helgen

I helgen har vi kört många mil. Lördag åkte vi till Piteå och grattade Marina som fyllde år. En stund på stan också. Alltid så trevligt att träffas, som tyvärr blir för sällan. Tidigare åkte jag lite oftare till Piteå. Vi var ut och sprang när vi kom hem från Piteå, första gången på väldigt länge. Det kändes i kroppen direkt. Vaderna speciellt... och idag... hmmm.... Idag, söndag, åkte vill till Jokkmokk efter vi varit ut en tur med hundarna i det vackra vädret.
Vi hade Baloo och Hilima med oss till Matti och Stina. Träffade även Baloos syskon, jätteroligt att se dem. Tyvärr blev det en kort visit denna gång, men ibland blir det så. Det är så roligt att vara där och bli hånad av Matti med mitt te-drickande och prata om hundar och allt annat mellan himmel och jord. Blir många skratt, vilket definitivt behövs :)
Första bilden är på Kirri och Tinos. Tinos är i höglöp och jättekär i stackars Kirri. Han är kastrerad, men vet hur man gör och ställer upp efter massa tjat från tiken. De andra två bilderna är från dagens tur på förmiddagen. Det går att köra på sjön nu! Inte ovanivatten...

1 kommentar:

Fia sa...

Tyvärr så sov jag bort denna helg och nästa också men jag får ta igen det när jag är ledig..Härliga bilder i ett härligt vinter landskap :)