söndag 4 januari 2015

Idag söndag

Dagens tur över sjö, myr och skog. Banad och obanad terräng. Inser att min kondis skulle kunna förbättras en hel del då jag fick blodsmak över att springa bakom släden i djupsnön när det inte fanns något gammalt spår. Per körde skotern före, men det var ändå för mjukt och löst för att bära. Vi såg rådjur... men hundarna såg inte, synd för dem.
Har läst ut en bok jag fick av brorsan i julklapp. "Gone Girl" av Gillian Flynn. Riktigt bra! Skrivet på ett sätt som jag inte är van, vilket är skoj. Just nu läser jag Kristian Gidlunds "I kropen min". Den är inte rolig på något sätt, men något jag ändå "måste" läsa. Fuck cancer! säger jag bara.
Det är söndag idag... måndag och tisdag, sen är min ledighet över. Skulle vilja komma till punkten när jag längtar tillbaka, men det har inte hunnit komma.

3 kommentarer:

Maria sa...

Om du inte sett Christian gidlynds gästspel i Jills veranda så kan jag varmt rekommendera det. Det ger en djupare dimension till boken och jag tycker man lär känna honom på ett fint sätt genom "levande bilder".
Men jag instämmer, det är inte bara trevlig läsning...

Bjelfen sa...

Nej, jag har inte sett Kristian i det programmet, men i något annat. Gick inte att se på svt play... kanske för gammalt.

Maria sa...

Så synd, ska se om jag kan hitta det någon annanstans åt dig. Kram