tisdag 15 januari 2013

Räven raskar inte längre

Foto: Per
Jag körde över en räv i morse, den dog... Den var på kanten av vägen och när jag passerade sprang den ut framför. Jag skulle ha kört ännu saktare. Det enda jag kan trösta mig med är att den inte är utrotningshotad och att det är till förmån för fjällräven att en rödräv dör. Kanske den rent av ville dö... Säkert fick asätarna ett skrovmål, så någon var nog glad. Men inte jag... Ironiskt att jag äter kött när jag inte klarar av att döda ett djur själv, vad säger det om mig egentligen? Låt någon annan göra skitjobbet så får jag bara tillaga köttbiten... jag bör nog bli vegetarian  Eller bara fiskätare, för dem kan jag ju döda...

2 kommentarer:

Fia sa...

Men man äter ju inte räven...jag förstår vad du menar...jag älskar lammkött men jag skulle inte kunna döda det...var det vid Tjapps?

Bjelfen sa...

Nej, det var vid sågen i A-jaur