fredag 25 januari 2013

Carried away

The trees that whisper in the evening,
Carried away by a moonlight shadow.


Låten är egentligen rätt sorglig, men man kan ju plocka ut de strofer man vill. För nog är det väl så att jag blir buren av både träden och månens skuggor. Vad vore jag utan naturen?

I stay, I pray
See you in heaven far away.
I stay, I pray
See you in heaven one day.


Den strofen får jag tillägna Gunnel. Jag stannar här och hoppas vi ses en dag på andra sidan. Saknar dig...

But she couldn't find how to push through. 
Så känns det, men på något sätt så finner jag vägen genom det jobbiga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig Lena! Önskar dig en skön helg med mycket återhämtning och vila. Kram Eva.

Ben77 sa...

Fin sång. Håller med - naturen är en fristad och rekreation mången gång åtminstone för mig. Har skidat och "jagat" nyss ute i skogen.
Hälsningar Ben

Anonym sa...

Man kan ha en personlig närhet till en låt. T o m gråta.
Det har jag också. Men det är ju ändå bara tjafs.
Livet är nu. Visst..man saknar de som går bort.
Det gör vi alla.
Tror vi överdriver döden. Borde bli en del av vårat liv. Det är ju ofrånkomligt en del av livet. Att dö altså. Tycker man dör som flugor kring mig. Hmm...gammal du vet.
Hm..slutet i och för sig. Men i ett större perspektiv gör våra liv varken från eller till. Så...man borde ha kul i sitt liv i dag.
Bara hoppas Gunnel hade det kul.
Det enda som gör mig ledsen är att den som lever inte tar vara på den tid man har.
Men vem kan säga att en annan inte tagit sin tid med vad man ville. Ingen.
Hm...döden är en outgrundlig besökare som ingen kommer undan. och det känns skönt.
Jag vet ingen läkare som räddat någon faktiskt. Förr eller senare dör man.
Fördröjningens uppspelthet.
Jag torde inte ha så lång tid på mig...inte du heller som läser det här..så sluta snacka skit.
Att bry sig är en del av att åtminstone försöka.
Mvh/-Anders

Bjelfen sa...

Eva, tänker på dig med. Trevligt att träffa dig igår. Det finns alltid mer att säga, så fortsättning följer :)
Ja, Ben, vi är nog många som finner fristaden bland träden. Högst naturligt :)
Anders, jo, vi ska alla dö förr eller senare. "Fast life, hard living"...