måndag 10 mars 2014

Vilken dj-la dag

Denna dag började med ett sms där jag fick veta att servern inte fungerade på jobbet. Det som var riktigt tråkigt var att den började inte fungera på hela dagen. Antingen något tjaffs från i fredags då de skulle sätta mer minne i den, eller att någon hackat sig in. Hur som helst mycket irriterade att inte kunna jobba med det jag behöver jobba med. Fick annat gjort i och för sig, men det är en rätt klen tröst då man är beroende av att ens arbetsredskap ska fungera. Det är som att hugga ved utan yxa, man får det bara inte gjort.
På morgonen hade jag lämnat in bilen på verkstaden för byte av styrstag och fixa att airbag inte fungera (lampa som indikerar). Men det blev ett större jobb än väntat över airbagen... Så här såg bilen ut när jag skulle hämta den. Stolarna på höger sida ute. Men det är bättre att de fixar felet än att sätta ihop bilen igen och jag har kvar ett fel. Som tur var kunde jag låna mor och fars bil, så jag klarar mig åtminstone till imorgon. Förhoppningsvis blir bilen utskriven då om den dyra reservdelen hinner komma... en kontakt. Törs inte säga vad den kostar, är säkert gjord av guld. Styrleden var inte så trasig som bilbesiktningen tyckte, så den får vänta ett tag...
Måndagar får inget oväntat hända för då blir jag stressad. Ikväll känns det skönt att dagen är över. Den kommer inte igen i alla fall. Har pass på kvällen och jag ska hinna med hundarna och lite annat innan dess - så det finns inte så mycket utrymme för strul... men jag får väl skylla mig själv som beställer tid för reparation en måndag. Hade nog lite otur när jag tänkte där...

1 kommentar:

Maria sa...

Hoppas fortsättningen på veckan blev bättre.