måndag 1 april 2013

Annan dag

Foto: Per
Som hela påskhelgen så har solen lyst idag också. Helt underbart med mer ljus och värme, även om jag uppskattar vintern. Fortfarande är det myggfritt, vilket är skönt :)
Idag har vi fastat fram till kl 18 (från 18 igår), men jag är inte lika tuff som Per, så jag åt en macka hos Malin, där vi satt ute och fikade. Hon hade gjort bröd på nötter, vilket var supergott. Jag ska berätta mer om fastan framöver, men ni som sett Vetenskapens Värld har nog förstått vad det handlar om. Vi blev i alla fall inspirerade och ska testa.
Vi har även hälsat på Pers vän, Tommy, som var uppe i Arvidsjaur med familjen över Påsk. Riktigt trevligt förstås! Vi har dessutom hunnit vara till både mina och Pers föräldrar. En riktig "besöks-dag". Om ni undrar över hundarna, så har de fått springa med oss och också varit ute... men jag tänkte mig ett inlägg utan hundar idag...

2 kommentarer:

Maria sa...

Jag kollade på progrmet om fastan... Intressant. Ska bli kul att höra vad du tycker, du som provat, om du känner någon skillnad i kroppen.
Alla dessa tester som de gjorde i programmet kan man knappast göra här hemma, så att kunna känna någon skillnad i kroppen skulle ju vara ett stort plus!
Skriv gärna och berätta hur mycket och vad du drack på en hel dag. Kanske det inspirerar fler att prova:)

Bjelfen sa...

Ja, visst var det intressant. Jag ska skriva mina om mina "iaktagelser" sen, just nu känns det så nytt. Förväntar mig inte så mycket till en början... sen kommer jag nog att fuska under semestern snart :)