söndag 17 februari 2013

Håret

Foto: Per
Åh, jag borde verkligen klippa håret. Det är så slitet och fult, jättejobbigt att reda ut. Jag gillar verkligen inte att gå till frissan (förlåt alla frisörer, det är inte något personligt mot er) så det blir nästan aldrig att jag bokar någon tid. Jag vet att jag inte är snäll mot håret, så jag får verkligen själv för hårets "förfall". Ibland tar jag fram saxen och naggar lite i topparna, men det räcker inte. Ska jag vänta tills jag ska till Stockholm nästa gång och få gå till min fina kusin, Eleonor? Eller ska jag ta första bästa tid hos någon av frisörerna i Arvidsjaur? Medan jag funderar på det så slits håret ytterligare lite mer och får behov av ännu djärvare saxar... Jag bokar nog tid hos tandläkaren istället, det brukar jag inte bli nojjig över i alla fall :D

Inga kommentarer: