torsdag 29 september 2016

Kokkos hos veterinären

Idag var jag med Kokkos till veterinären för att dra ut hennes trasiga framtänder. Jag har en tid anat att hon har problem av tänderna, så jag bara måste göra slag i saken. Hon har slagit sönder dem i samband med att hon "haffat" snö i farten, och att det varit isigt.
Det var jobbigt att åka till veterinären så snart efter att Kirri fått somna in. Det blev mest det jag tänkte på under bilfärden till Arvidsjaur. Kokkos är 10 år och det är inte helt riskfritt att söva en gammal hund. Men veterinären tyckte hon såg jättefräsch ut för att vara 10 år (förutom i munnen). Är tacksam för att allt gick bra och hoppas att Kokkos ska må bra snart. Hon gnäller nästan konstant, så just nu är hon inte så glad. Får se om jag får sova något inatt, då jag inte tänkte låta henne sova i hundgården än... även om det är det hon helst verkar vilja.
Bilden är från något tidigare år, men föreställer min lilla Kokkosboll :)

Inga kommentarer: