onsdag 27 april 2016

Helg i Sulviken

Helgen som var körde jag ner till Sulviken för att delta i en kurs, "Packmanagement". Hur man hanterar att ha fler än en hund helt enkelt. Jag lärde mig en hel del, ifrågasätter en del och känner att jag har en riktigt fin och bra flock hundar hemma. Nog är det problem ibland, men många saker som jag trott varit ett problem bör nog inte kallas problem alls. Nyttig kurs och väldigt skoj att möta andra "hund-människor". Det var flera som hade hunddagis, hundspannsfolk och andra flerhundsägare. Majoriteten hade en eller flera hundar med sig. Alla möjliga raser var representerade, men de som hade draghundar hade dessa utomhus. Förutom en tjej som hade inne sin Malamute lite då och då... Malamute verkar också vara den ras som representerade kursen eftersom kursledaren hade den rasen. Ja, det finns ju hur mycket som helst att berätta från kursen, men det kanske kommer i omgångar senare... Over and out!

Inga kommentarer: