lördag 16 april 2016

Fredag

Per har tagit denna bild för någon vecka sen
Igår tog jag ut en semesterdag igen, då jag har en massa sparade från "förr i tiden" då jag aldrig tog mer än ca 2 veckor per år. Nu kan jag vara borta mer och det känns underbart att få extra tid med hundarna. Jag älskar dem verkligen!
Bild från turen
Tog en tidig morgontur med de 4-benta (Kirri fick stanna hemma, vilket han är glad för). Spanade efter ett par hundar som smitit från sina ägare i Auktsjaur. Även om det inte var troligt att de skulle befinna sig kring Akkavare, så vet man aldrig. Känner så mycket med ägarna, det är sååå jobbigt när smitningar händer.
Vid lunchtid åkte jag till Luleå. Per var tvungen att vara lite extra länge på skolan (sjukhuset) och skulle missa bussen. Så jag ville passa på att träffa min vän Marina och köpa spån på bal på XL-bygg. Tyvärr så hade de slut spån... men det löser sig ändå, huvudsaken jag fick träffa min goa vän.
På väg till Luleå stannade jag i Älvsbyn för kaffe på OK. När jag gick tillbaka till bilen så såg jag en tjej med hund som gick från rondellen och förbi OK. Hon ryckte och slet i kopplet på en hund som inte alls verkade besvärlig. Skrek åt hunden gjorde hon också. En kille gick bredvid henne också, men han verkade inte ta notis om hennes fruktansvärda humör. Jag bara stod där och glodde, kunde inte röra mig ur fläcken. Tankar for igenom mitt huvud "vad ska jag säga? vad ska jag göra? varför gör hon så mot hunden?". Men jag fastnade och kom mig inte för att göra något annat än glo (på rätt nära håll). Kändes som jag bör ha sagt något, gjort något eller åtminstone filmat. Vad skulle ni ha gjort?

Inga kommentarer: