onsdag 23 december 2015

Motivation

Det händer inte att jag går upp mitt i natten och går en promenad med hundarna. Inte i vanliga fall. Ibland är motivationen större än viljan att sova vidare. Som när Banne sover inne pga nyss kastrerad. Trots att han inte gnäller längre utan sover tryggt inomhus så stiger jag upp och tar en promenad halv 3 på natten för att han ska få göra sina eventuella behov. Inte en flera timmars promenad, men vi är ute 20 minuter i den tysta och vackra vinternatten. Om man bara tar sig ut om natten så är det verkligen härligt. Behövde ingen pannlampa inatt heller, månen lyste upp tillräckligt.
Ljusare tider och jag har tagit ledigt ett par dagar från jobbet. Även om det är fint att vara ute om nätterna så är det ändå bäst att vara ute under de korta ljusa timmarna. Idag är det mulet (bilen är från igår) och jag promenerade med Banne och Kirri till brevlådan medan Per körde resten av hundarna i skogen. Alla nöjda och belåtna... Kirri kanske hellre hade legat inne och sovit, men det är bra för honom att komma sig i rörelse, trots sin ålder. Han är ju inte sjuk.

Inga kommentarer: