fredag 27 februari 2015

Sömnbrist

I onsdags var Baloo hos veterinären för kastrering. Sen dess har jag inte sovit många minuter. Han får inte sova ute med de andra hundarna och gnäller eller springer oroligt omkring hela nätterna. Sen på dagen är det mer okay att vila. Jag jobbade på torsdagen (trots vaken hela natten) då Per var hemma just då. Idag ledig, även om jag tjuvjobbat lite.
Natten till idag försökte jag med att ha Kokkos och Kirri inne tillsammans med Baloo, men det blev bara fler hundar som ogillade läget. De vill sova ute... Jag kanske fick en timmes sömn och när jag är så trött som jag är nu så är jag ingen rolig person. Kändes som jag ville kasta ut hunden och stänga dörren. "Smit och kom inte tillbaka"... men såklart så kämpar man på och försöker hålla sig sansad. Det är inte lätt att somna när man är övertrött, det liksom låser sig. Nu ligger Baloo och sover och nu kan jag inte sova. Ska dricka lite kaffe så kanske jag blir lite piggare så jag orkar somna en stund. Over and out!

Inga kommentarer: