söndag 15 februari 2015

Dessa helger som går över

Ja, dessa helger som så snabbt går över... Denna helg var rätt speciell. Fredag den 13e var den fina dagen. Jag jobbade i Moskosel till nästan 14-fikat och åkte sedan hem för att ta en tur med hundarna i ljuset. Riktigt fint gick det ute på sjön. Undvek skoterspåren som är så isiga och vassa för hundtassarna, men det gick att köra vart som helst på sjön. Per kom hem på kvällen och hade blommor med sig, gjorde mig riktigt glad... men jag skämtade lite om att de var till Hilima, för hon fyllde 3 år den dagen. Samtidigt som Baloo blev 6 månader.
Så kom lördagen, Alla hjärtans Dag. Då hände olyckan. Vi var ute med hundarna tillsammans och sista svängen upp på gården så var Per tvungen att hoppa av och föll. Han gjorde sig riktigt illa i benet och jag blev jätterädd. Men jag körde upp och selade av hundarna och åkte ner till Per med sparken för att se hur illa det var och skjutsade upp honom till huset på sparken. När vi väl kom hem så ringde han akuten som hade mycket att göra...Efter lite mat så åkte vi dit och då hade det lugnat ner sig lite, men de hade ingen röntgen på helgen, så det gick inte att konstatera att det var bruten, men troligast. Kanske spricka...
Eftersom Per skulle till Umeå idag, söndag, så sitter han i skrivande stund och väntar på akuten där. Han hade riktigt ont inatt, men det fungerar ändå hyfsat att halta sig fram. Förmodligen gör de inget även om det är brutet, då det är underbenet som bara håller leden på plats, inte så stor funktion i övrigt (som jag förstod det), men det kan vara bra att få veta ändå vad som är trasigt.
Baloo smet idag för första gången... nu kan vi nog inte ha honom lös som förr. Det var bara några ögonblick som jag fixade med de andra hundarna för att sätta ut dem i hundgården, så hann han försvinna (såg när han gick in i rasthagen)... Tur att goda grannar ringer när en hund är lös! De ringde tidigare idag också, då de iakttagit 5 lösa hundar på sjön, men det var inte mina... stackars hundägare som har så många hundar på drift. Hoppas de fått fast dem. Det är då inrapporterat till Polisen.
Det blev en fin tur med hundarna idag! En lång sådan, men jag vet inte riktigt var jag var. Efter skoterleden någonstans :) Måste studera karta.

Inga kommentarer: