torsdag 24 juli 2014

Händelserik dag

Idag har det hänt mycket. Min kusin Catarina och hennes man Roger kom på besök till lunch med mina föräldrar. Jag hade även bjudit in Linda, som känner Catarina lite genom Pontuz (min andra kusin). Tog av någon anledning inga bilder vid lunchen... orutinerat :) Vi hade gjort getostsallad, som jag aldrig testat tidigare. Det var supergott! Supertrevligt att träffa min kusin, det är så många år sedan att jag inte ens minns när det var. Av någon anledning blir det inte av. De bor i Uppsala...
Linda följde oss med på ö-tur med hundarna. Också jätteskoj! Hon hade cyklat till oss hela vägen från Framnäs, så vi skjutsade hem henne senare. Senare åt vi middag på Laponiakåtan med mina föräldrar, Catarina och Roger. Ytterligare en trevlig upplevelse. Jag tog lamm för första gången på x antal år då jag åt en dåligt tillagad lammkotlett i Glommersträsk. Den Laponia serverade fick mig att omvärdera lamm. Det var riktigt gott!

Inga kommentarer: