söndag 29 juni 2014

Helgen över

Helgen har varit innehållsrik, men inte speciellt rofylld. Massor att göra. Vedsågning, aktivera hundarna, dona med plantor, återvinningen för att bara nämna något. Att jobba med ved tar på krafterna. Kroppen är inte van den typen av fysisk aktivitet, men det känns riktigt bra. Hundarna får vara med på det mesta, men inte när vi håller på med ved. Skulle inte vara skoj om de gjorde sig illa. Helgen är över och imorgon börjar en ny arbetsvecka för mig. Nog är jag lite avis på Per som är hemma med hundarna hela dagarna... Det är ju normalt sett jag som brukar ta hand om dem meste. Nu är det ombytta roller... Men det är bra :)

2 kommentarer:

Maria sa...

Så fin bild! Har ni badtemperaturer i era sjöar nu? Själv har jag inte doppat mig än. Vill gärna ha över 20 grader först:)

Bjelfen sa...

Vill man ha 20 grader vet jag inte om det någonsin blir badtemperatur här... Har ingen aning om hur kallt vattnet är just nu, men ska man bada tror jag våtdräkt är säkrast :)