måndag 20 januari 2014

Det blir inte alltid som tänkt sig...

Morgonen startade inte så bra. Min bil, som aldrig svikit mig förr, startade inte på morgonen. Just denna morgon hade jag dessutom planerat noga för att hinna allt. Skjutsa Per till bussen, lämna hundarna i hundgården på samhället, lämna bilen och bilnycklarna hos mamma som sen skulle besiktiga bilen åt mig. Sen bli upphämtad av kollega för att åka till jobbet... phu... Kyla brukar inte hindra min passat...Hade ändå haft motorvärmare sen 3 och skulle åka just efter 6.
Att på morgonen planera om allt gjorde mig inte bara lite stressad... Min mor kom och hämtade Per för att ändå missa den buss han hade tänkt ta. Men han hann till föreläsningen i Umeå med 5 minuters marginal ändå, så ingen skada skedd. Hundarna fick åka med mor in till samhället också... jag var ju tvungen att åka till Arvidsjaur på kvällen och köra det pass jag har på gymmet. Och min kära kollega hämtade mig i Fristad, så jag tog mig till jobbet också. Väl på jobbet hade vi 10 plusgrader på kontoret. Det var i kallaste laget...Men det ordnade sig också, då elpatronerna verkade ha hakat upp sig. Fick inte så varmt, men temperaturen började stiga i alla fall... Å andra sidan blev det varmt ute också.
Min privata mobil råkade jag visst glömma hemma också, men jag klarade mig bra utan - så ingen skada skedd. Mor och Far åkte ut och fick igång min bil med startkablar, vilket jag är otroligt tacksam för. Jag hade börjat planera att ta den saken på tisdag, för på måndagen skulle jag inte hinna. Nu körde de bilen till Arvidsjaur och kvällen kunde avslutas ungefär som jag hade tänkt. Fick förresten en ny tid att besiktiga bilen också. Nu valde jag en senare tid så jag hinner starta bilen i god tid före. Oftast så ordnar det sig även om det inte riktigt blev som man hade tänkt sig. Jag kan gå och lägga mig utan att tänka på hur jag ska få igång bilen nu...Godnatt!

Inga kommentarer: