onsdag 15 maj 2013

Onsdagkväll

Jag sov bort stor del av kvällen. Vaknade vid 4 på natten och kunde inte somna om. Så jag klev upp och städade lite, tog in hundarna och åt tidig frukost... så jag var redigt trött när det blev kväll och somnade. Tur att jag sen vaknade för att åka till flygbryggan med hundarna och se solnedgången.
Det är riktigt länge sen jag var vid flygbryggan, så det var liksom extra skoj. Isen har inte helt försvunnit, men den är på god väg. Även om jag gillar vintern så ska det bli skönt med sommar. Våren (inte att förväxla med vårvintern) är rätt smutsig och ful. Men full av liv, så det finns ju fina saker också :)
Månskärvan i vattnet...

3 kommentarer:

Fia sa...

Visst är det härligt med barmark..bara det att man kan med lätthet färdas i skog o mark,,se alla djur. Följde med en kollega ut i natt och herre je vad det "tjöt" fåglar från Ringlet vissa lät rent ganske otäckt ut som om någon var i nöd,,men vi fick ochså höra storspovens drill som är så vacker..allt liksom börja leva igen :)

Maria sa...

Vilka vackra bilder du tagit. Härligt att ni också får lite vår nu.
Här har björkarna slagit ut och har musöron:)
Kram och trevlig helg!

Bjelfen sa...

Ja, vissa fågelläten låter som skrikande barn...Minns när vi fjällvandrade och jag vaknade mitt i natten av ett "skrikande barn", men det var ju en fågel om jag använde förnuftet...
Ja, snart är det sommar här också :)
Kramizar!!