tisdag 7 maj 2013

Kyrkan

Idag slutade jag arbetet tidigare för att göra min plikt som förtroendevald revisor åt kyrkan. Blev kvar betydligt längre än jag hade tänkt. Efter att ha gått igenom en del av redovisningen så träffade jag Åke och vi blev sittande med kaffe och samtal i cirka två timmar! Kändes bra att prata om Låtta, hennes val att ta sitt liv och hur det har berört oss. Det är så ofta som mina tankar går till henne och jag tror det är så för många som kände henne. En tjej som berörde med hennes energi och blotta närvaro... Bra att prata om livet i stort och smått, sånt som känns viktigt... Kanske det skulle vara mer av den varan här... Eller också inte...

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej Lena,

Ja, nu ska vi bli kollegor igen, iallafall ett litet tag i Juni & Juli:)
Hoppas det inte kändes konstigt för dig att läsa det på bloggen, jag visste inte att du inte var informerad.
Jag kommer att gå brevid Madde & Lena 23 & 24 Maj, så kanske vi hörs mer då.

Kram

Bjelfen sa...

Det är lugnt, Maria, jag blir ju bara glad - oavsett hur jag får veta det :) Blev bara förvånad att ingen nämnt något innan på firman. Men idag så kom det upp :)