onsdag 22 augusti 2012

Fire coral

Eld koraller är inte att leka med, för mig i alla fall. Bilden från i torsdags på mitt ben, när jag just bliit "biten" av korallen, visar ett betydligt mindre utslag än vad som nu är. Snart täcker den hela baksida lår. Jag vill lova att det kliar. Det kliar så in i vassen!!! Jag har smörjt med 1% kortison, vilket inte hjälpt nämnvärt. Nu har jag varit till vårdceentralen, där de inte vet någonting om eld koreller, och fått den absolut starkaste kortisonsalvan. Den hade jag när jag fick eksem av ett getingstick och det hjälpte. Nu vet jag inte riktigt om det hjälper, klådan hinner ikapp då och då. Det är inte så bra att smörja för ofta heller. Mycket gift i de där djuren! Jag är inte så gift-tålig heller, tydligen...
Bilderna har Per tagit.

Inga kommentarer: