onsdag 1 augusti 2012

Bra läsning

Semester innebär läsning för mig. Jag har under ett par dagar, eller tre, läst Peter Bäckmans "I saknaden föds hatet". Jag gillade upplägget, där man får följa flera personer som är inblandad i deckaren. Allt från polisen Tideman till en tonårstjej på glid. Jag vill inte avslöja för mycket, mer än att det är en läsvärd kriminalroman. Har dessutom ett signerat exemplar :)
Bäckmans första bok, Frostbett, har jag också läst. Jag tror faktiskt jag gillade den lite mer. Båda böckerna är helt klart läsvärda om man gillar kriminalare och dessutom att det utspelar sig i Östersundstrakten. Jag tänker ofta när jag läser en kriminalroman att det måste finnas mycket fantasi för att skapa detta och samtidigt så överträffar verkligheten oftast i hur hemskt det kan vara...

1 kommentar:

violen sa...

Kan bara hålla med om det du säger, både om Frostbett, I saknaden föds hatet och signeringen ;-)