onsdag 13 juni 2012

Batterier!!

Börjar med det som hände nyss; ut till Vittjåkk för att hundarna skulle få motionera, kameran med. Mötte mor och far när jag nästan hade kört upp till Vittjåkk och de vände och följde mig en bit med hundarna. Upptäckte att det var slut batterier i kameran...suck. Jag har beställt två nya batterier för att kunna byta under tur, men de har inte kommit än. Nåja, dålig planering av mig... Håll till godo med en bild från igår...

Före hundtur så var jag själv ut och sprang. Det gick egentligen rätt så tungt, men jag lyckades riktigt bra. 49:20, 10 km. Är riktigt kass på att värma upp, så för att inte magen ska paja ihop så måste jag ta det lugnt i början... vilket jag sällan gör och måste då sakta ned för att magen ska bli smärtfri. Det är någon slags stress-reaktion, tror jag. Jag träffade en ren när jag sprang. Började prata med den och frågade om den inte skulle följa med... det verkade han inte vilja, för han bara stod och tittade på mig.

Nu ska jag hänga lite tvätt, klappa hundarna "god natt" och få mig en god natt sömn. "Haré!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm..nu tjuvkikar jag igen.
Och vem kan hålla sig från att säga något åt såna fantastiska bilder.
Dag 11-12 -13 är ju helt outstanding.
Hundbilder..vem fan tycker om hundbilder annat än hundfantaster.
Jag är ingen hundfantast men älskar bilderna ändå.
Det finns sååå mycket mer där.
Dröämmar och kärlek...
Bilderna ni ger av hundarna förmedlar verkligen den kärlek som finns mellan våra arter.
Dessutom jävligt bra komponerade som just ger oss novisa stackare något att ta fasta på.
Sälj er inte billigt.
Visst, det finns många hundbilder men få fotografer tar flera bra bilder.
Här bara strömmar det in.
Fantastiskt..!!!
Mvh/-Anders
(Jo ni var snygga också i kostym och ....heter det fortfarande klänning. Ah., vi säger klänning.
Snygga som attatn.)
Ha det snyggisar/-Anders

Bjelfen sa...

Tack Anders för många fina ord :)