lördag 29 oktober 2011

Ingarö, Björkvik

Lördagen var vigd till dykning och vi hade bestämt oss för att åka till Björkvik. Det är sandbotten och chans till god sikt. Det var riktigt bra, men vi såg inte många fiskar. Dock några maneter. De är ju riktigt häftiga...





Jag och manet... Perspektivet gör att den verkligen ser gigantisk ut, vilket den inte var :)







Hade nästan för lite vikter på mig, lite svårt att få ut luften ur torrdräkten när man kommer på grundare vatten... vilket kan göra att man flyter upp. Jag klarade mig, men jag tror jag måste ta mer nästa gång.









Vi käkade lite lunch mellan våra två dyk. Per har tagit alla foton under vattnet, jag har inte kommit så långt att jag både kan orientera och fotografera samtidigt :)

2 kommentarer:

Konrad sa...

Hur stor var maneten? Den ser enorm ut på bilden.

Bjelfen sa...

Maneten var 1-2 dm ungefär...