söndag 23 augusti 2015

Hundvakt

Nu är vi hemma efter några dagar i Skabram (Jokkmokk) för att ta hand om Matti och Stinas 46 sibbar medan de var i Norge på bröllop. Det har varit riktigt roligt att lära känna dessa hundar bättre. Vi har ju träffat dem tidigare, men det blir helt annars när man tar hand om dem. Här är Viktor och Chrille som leker med vattenstråle. Det var ett gäng av hundarna som var roade av denna lek.
Våra hundar var också med och vi satt med dem i rasthagen en del och pluggade / lyssna på ljudbok. Idag, hemkomstdagen, har vi hunnit vara på vägmöte, vattnat blommor, målat ett varv på husvägg, ätit surströmming mm. Tur jag är ledig några dagar nu, för jag är rätt trött. Sista natten i Skabram var det lite liv bland hundarna som vi fick stävja med lite ryt (många tikar i löpen och hanar som börjar väsnas)... Min röst är väldigt hes redan efter första gången jag röt åt hundarna... förstår inte att inte mina stämband tål mer än så.

Inga kommentarer: